Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beginners vraagje

  • Jaydon

    Hallo,

    Waar moet je zoal op letten als je een helicopter wilt gaan aanschaffen voor zeer weinig geld?

    Bijvoorbeeld: de heli die nu in het karweikrantje staat voor slechts 29,95??

    Mijn bedoeling is om een beetje in huis te vliegen en buiten op een voetbalveldje een beetje aanklooien maar niet ver.

    Ik ben gecharmeerd geraakt toen een standhouder in Beverwijk met een heli boven mensen hun hoofden aan het vliegen was zonder al te gevaarlijke kapriolen.

    Deze meneer die de heli bestuurde liet de heli landen op zijn compagnion zijn hand.

  • Martin

    kijk eens op www.flyhoneybee.nlJaydon schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Waar moet je zoal op letten als je een helicopter wilt gaan

    > aanschaffen voor zeer weinig geld?

    > Bijvoorbeeld: de heli die nu in het karweikrantje staat voor

    > slechts 29,95??

    >

    > Mijn bedoeling is om een beetje in huis te vliegen en buiten

    > op een voetbalveldje een beetje aanklooien maar niet ver.

    > Ik ben gecharmeerd geraakt toen een standhouder in Beverwijk

    > met een heli boven mensen hun hoofden aan het vliegen was

    > zonder al te gevaarlijke kapriolen.

    > Deze meneer die de heli bestuurde liet de heli landen op zijn

    > compagnion zijn hand.

  • Martin

    Zonde van het geld. Buiten vliegen gaat alleen als het NIET waait. Neem dan een Lama (kan ook niet buiten)

  • Ad

    Dit soort toestellen zijn nauwelijks bestuurbaar, als je echt zoiets wilt kunnen zoals je beschrijft, moet je een toestel kiezen welk op alle assen bestuurbaar is, bij de goedkope varianten kun je vaak alleen de hoogte en de neus richting (min of meer) besturen, verder waait het toestel als het ware met de wind mee.

    Overigens, het over de hoofden van mensen vliegen is en blijft, ook met zo een relatief klein toestel echt gevaarlijk hoor! Het is wel zo dat deze (hele kleine) toestellen bijna niets wegen, en dus niet erg veel energie bevatten, maar je moet voor de grap eens uitrekenen wat de lineaire snelheid is van de bladtip (rotortoerental x omtrek), dat is namelijk de snelheid waarmee je de eerste tik uitdeelt op het moment dat blijkt dat je het toestel niet helemaal onder controle blijkt te hebben, of er iets mechanisch aan kapot gaat.

    Dit gezegd zijnde, ik vlieg al jaren model heli's, en blijf het een fantastische hobby vinden, als je maar bewust met je hobby bezig bent, en anderen er niet mee in gevaar brengt, want dat “lukt” doorgaans maar 1 keer!

    Greets

  • jh mettrop

    halo ik heb sinds kort een apache h64 en wat ik ook doet,(trimmen enz ) hij blijft maar rond tollen,wat kan ik daar aan doen??